Yùyuán Have & Basar – Húzïntíng Tehuset – Bygudens Tempel – Pub crawl Shanghai

Skønt solskinsvejr i dag! Det skal udnyttes med en tur ud i det blå. Vi skal se Kinas mest berømte te hus Húzïntíng Tehuset, som er smukt placeret midt ude på en sø. Omkring Húzïntíng Tehuset ligger Yùyuán haven samt den store Basar.

Kinas mest populærer tehus i Shanghai - Húzïntíng Tehuset

Kinas mest populærer téhus – Húzïntíng Tehuset

Skyggefulde lysthuse, glitrede bassiner med livlige karper, pavilloner, fremskydende fyrretræer fra klippesatser og store flokke japanske turister. Dette sted er en af Shanghai’s største seværdigheder.

-> Find value for money hoteller i byen her <-

Populær park Shanghai Kina

Flot fyr i buskadset

Kæmpe kø ved Húzïntíng Tehuset og tur i Yùyuán haven

En flot siksakkede gangbro fører over til Húzïntíng Tehuset. Vi blev enige om blot se tehuset på afstand, da det ville blive en mulighed at komme forbi alle disse mennesker, for at kunne drikke en kop te. Vi gik en halv omgang omkring tehuset mod indgangen til Yùyuán haven.

Fang din egen akaverie fisk Shanghai kina

Fang din egen akaverie fisk var et hit

En smuk have, som var opdelt i mindre haver, med rendende bassiner med forgyldte karper, hver deres større eller mindre tehus og pavilloner mellem de snoede stier. På vej ud af haven stødte vi på havens teater. Vi nåede lige at få er glimt af en forestilling med inden vi forvilder os ud i den livlige basar.

Teateret i haven og vores billige og gode "snaks" Hungtong Dompling

Teateret i haven og vores billige og gode “snaks” Hútòng-Dumlings

Et hav af mennesker og overpriser i basarens centrum, søgte vi mod udgangen af den trænge basar og mod Bygudens Tempel.

Yùyuán-basaren

Midten af Yùyuán-basaren

Smukt tempel og forgyldte Buddhaer

Et smukt meget lille tempel placeret lidt ude fra basaren. Krøllede kinesiske tage, samt flot udsmykning og forgyldte Buddhaer. Templet er stadig i brug for tilbeder og ceremonier. Vi var igen heldige at time vores besøg midt i en ceremoni.
Efter 10 minutter var vi ude igen.

Bygudens Tempel og dejligt billigt aftensmad

Lidt mad på vejen og så hjem og lade batterierne op til vi tager er lille pub crawl i Shanghai’s centrum. Det er jo lørdag 🙂

Pub crawl i Shanghai

Kl 21 begav vi os på eventyr. 3 barer havde vi krydset af i Lonely planet borgen, som skulle være et besøg værd. Første sted Captain’s bar, placeret på 6 etage klemt ind mellem lidt større bygninger. En lille rolig bar (kun turister) med en tearesse med selvlysende udsigt over Shanghai’s skyskraber. Vi købte en latterlig lille øl til 50kr. (Det er udsigten vi er her for)

Efter at have nydt udsigten, tog vi videre til Glamour bar. Mere fint placeret og igen op på 6 etage med tearesse med ligeså smuk udsigt. Glamour bar er et sted for de rigtig høje i hatten. Rigtig lækker og eksklusiv bar og tearesse. Vi købte endnu en lille øl og delte. Efter at havde nydt udsigten igen og det rolig lounge musik, skulle vi kun et smut over vejen for at se den næste bar.

Club i Shanghai

Øverste billede udsigt fra Captain’s bar, nederste billeder fra det mere eksklusive Glamour bar i Shanghai

New heights hedder baren, som vi fandt ved hjælp af den dunkede musik på 7 etage. Fuld gang i den! Udklædte mennesker over alt! Det er jo Halloween aften. Rigtig fed stemning! Vi havde ønsker at vi viste lidt før om denne fest, for så havde vi trukket i er kostume og festet med. Men da kl nu allerede nærmede sig 23 og vi viste at festen lukkede kl 02, listede vi hjem i seng igen med festhumøret højt. Vi blev enige om at få en lille kæp i øret når vi kommer til Tokyo.