Solopgang over Angkor Wat – De mange smukke …

Godmorgen! Imellem vores afslapning dage her i Cambodia, var det nu blevet tid til at vi skulle besøge den mest berømte turistattraktioner her i Cambodia, tempel komplekset Angkor Wat! Vi startede meget tidligt ud i dag, for at se solopgangen over Angkor Wat. Vi gik på opdagelse i de mange omkring liggende gamle templer, inden solen begynder at bage og…

På gensyn Vietnam – Over grænsen til …

Så går turen over grænsen og ind i Cambodia. Det var en rimelig smertefri tur, ud over de ekstra ventestop, som turist kontoret havde undladt at informere os om. Selvom vi altid beder flere gange om den fulde plan, så vi ikke bliver forvirret over at blive sat af på en “resteplads” – “10 minutter, så kommer der en ny bus…

Afslapning på Phu Quoc Island – Lækre …

Godmorgen! Sidste dag på Phu Quoc Island i dag! Nu kommer fortællingen om vores skønne eventyr her på Phu Quoc. Vi startede med at booke to overnatninger på øen og valgte herefter at booke to ekstre og igen tre ekstra nætter. Så i alt havde vi en skøn uge her på Phu Quoc Island fra den 7/12 til den 14/12,…

Farvel Düng – Turen går til …

Godmorgen, i dag var vi rigtig tidligt oppe, for at tilbringe vores sidste timer sammen med Düng på Mekong Delta og det flydende marked, inden vi skulle med færgen til Phu Quoc Island kokken 13. Klokken 06 stod vi klar sammen med Düng. Vi gik ned til havnen en kort gåtur fra vores hotel. Her ventede en mand i en…

7. Dag på motorcyklen – Mekong Delta

Godmorgen! I dag går vores rute mod Mekong Delta, hvor vi skal have vores sidste overnatning sammen med Düng. Vi startede dagen ud med en omgang morgenmad i et gadekøkken til næsten ingen penge, som vi plejer og krydser finger for vores maver. Herefter var det op på motorcyklerne og afsted. En køretur over en del broer og med en…

6. Dag på motorcykel igennem Vietnam

Godmorgen! I dag skal vi have nedlagt en del kilometer, et par 100km og igennem den mest travle by Ho Chi Ming tidligere Saigon. Mens vi sad og spiste lidt morgenmad kom Düng og holdte os med selvskab. Vi pakkede vores ting på motorcyklerne og afsted det gik! På vores vej holdte vi ind og så skulptører skærer sig igennem…

5. Dag med Düng easy rider

Godmorgen! Nu skal vi have lidt luft under vingerne igen på motorcykel. Vores første stop i dag sammen med Düng er et lille forladt tempel kompleks. Düng købte billetter til os og han blev ved motorcyklerne og vores bagage. Vi gik op af den stigende bakke. Oppe på toppen stod et par unikke, flotte og meget gamle templer. Vi satte…

Afslapning i Mu Ne – Solopgang over ørkenen – …

Godmorgen! Så er det op og ud af fjedrene. Vores dag startede kl 05:30, vi skulle mødes med Düng klokken 06 til solopgang over den røde ørken. Düng er et skønt morgenmenneske og står altid klar til tiden og driller os med at sige “laangsom”. Op på motorcyklerne og afsted mod solopgangen. Vi holdte ind til siden lige overfor den…

4. Dag på motorcykel med Düng

Godmorgen! Så er vi klar til endnu en dag på to hjul i Vietnam. En kort køretur fra hotellet, her skulle vi besøge et kompleks kaldt Crazy House. Düng købte billetter til os og ventede udenfor. Crazy House er vist det helt korrekte navn for dette kompleks. Stedet er tegnet af en vietnamesisk kvinde, som har studeret arkitektur i Moskva og…

3. Dag med vores altid smilende guide Dü…

Godmorgen! Vi glæder os hver dag, til hvad vi nu skal opleve. Alkoholen er faldet til ro i kroppen og vi mødes kl 08:30 til morgenmad. Efter morgenmaden trak vi motorcyklerne ud ad lobbyen, på med bagagen og afsted igen. Vores første stop var forbi en landsby, for at se deres traditionelle langhuse. Omkring husene gik grise og ænder. De…