På vej til Lake Havasu – Joshua Tree National Park – 523km – Stefanie’s fødselsdag

Vi startede morgenfriske ud da vi lige er blevet 3 timer yngre igen. Det første stop mod Lake Havasu hvor vores næste overnatning er, var forbi det nærmeste supermarked. Proviant skal der til og gerne rigeligt af det.

Road trip Californien - backpacker livet

Super ide, som vi fik med hjemmefra fra Jysk Rejsebureau, var at købe en køletaske. Vi valgte dog et billigere alternativ, som var to billige flamingo kasser til 3,5$ stykket og så en ordentlig pose isterninger til 3$. Så nu har vi iskolde drikkevarer i bilen de næste en til to dage, inden isen skal udskiftes igen.

Joshua Tree national park - Californien - backpacker livet

Med Simon bag rettet og GPS’en sat til næste destination, som er vores første national park, Joshua Tree National Park triller vi derudaf. Ved indkørslen til parken købte vi et årskort, som næsten dækker alle parker her i USA til 80$. De 80$ er for bilen og alle de passagerer, som kan være i den. Gennemsnitspris for besøg af diverse nationalparker ligger på omkring 20-45$ for en bil inkl. passagerer. Så hvis man har i tankerne at besøge tre eller flere national parker på sin tur rundt i USA, kan det klart anbefales.

Parken strækker sig over 3.196 km². De vigtigste naturattraktioner i nationalparken er selvfølgelig yuccaplanten Joshua tree og så ellers bare nyde udsigten fra Parkens højeste punkt, ud over de golde bjerge.

På vej ud af parken kørte vi forbi en klippeformation som ligner et kranie

Dyrelivet her i parken omfatter bl.a. pumaer, prærieulv, ørkentykhornsfår, sorthalet hjorte og mere end 250 fuglearter. Men en Puma så vi dog ikke, det blev til små kaniner og firben. Klippeformationerne ved Joshua Tree National Park blev dannet for over 100 millioner år siden ved stærk nedkøling af lava lige under jordoverfladen.

Road trip Californien - backpacker livet

Et iøjefaldende ødet skildt mindt ude i ingenting på vej til Lake Havasu City

Efter at Simon havde besteget en del sten og klipper i parken, tog vi et stop ved Parkens view point og nød udsigten, inden de næste timer skulle nedlægges på vejene mod Lake Havasu.

Omkring kl 22 ankom vi til USA’s varmeste by. Selvom solen var gået ned for et par timer siden, sagde temperaturen stadig 42 grader. Simon overraskede tidligere på dagen i supermarkedet med en flaske bobbelvand og fødselsdagslys, som selvfølgelig skulle i en valgfri kage, som fødselsdags barnet måtte vælge.

Fødselsdag Lake Havasu - backpacker livet

Vi klædte om til badetøj og besluttede at holde det sidste af Stefanie’s 27 års fødselsdag i den lune pool med bobbelvand, kage og en fødselsdagssang fra Simon.

Sov rigtig godt! I morgen går vores tur mod det store Grand Canyon via Route 66.