Himeji Castle – Koko-En garden

I dag skal vi ud at kører med Shinkansen, det tager ingen tid lige at komme et par 100km. En time i toget og fremme var vi ved en af Japans nationale skatte, det spektakulære Himeji Castle.

Cafétur og Himeji Castle sodavand mod slottet

Dejlig dag at besøge Himeji Castle

Inden vi gik op imod slottet, tog vi os tid til at sætte os ned på en hyggelig café, med et dejligt spot i solen. De japaner er altså bare gode til at lave brød, kager og store isdesserter. Efter at have nydt den lune efterårs sol gik vi mod Himeji Castle, som ligger placeret højt på en bakketop.

Himeji Castle Japan

Himeji Castle er Japans mest spektakulære slot, for sin imponerende størrelse, skønhed samt så flot velbevaret igennem mange år. Imodsætning til mange andre japanske slotte, blev det aldrig ødelagt af krig, jordskælv eller brand. Slottet startede sin begyndelse med færdig gjorte fæstningsværker i 1400 tallet og blev gradvist udvidet af de forskellige Lorder, som reagerede slottet. Slottets kompleks, som det står i dag er blevet afsluttet i 1609. Slottet består af mere end 80 bygninger, som er forbundet med små stier og porte.

Himeji Castle japan

På ved mod toppen af slottet. Udsigt fra toppen af Himeji Castle og en mønt til ønskebrønnen

Vi fulgte en lang sti, med smuk udsigt hen imod slottet. Vi gik ind i slottet, tog skoene af, som der er skik for her i Japan. Vi startede i bunden af slottet og gik op af de stejle smalle trapper, mod den øverste ottende etage. For hver etage vi kom op på, blev udsigten bedre og bedre og rummet blev mindre og mindre. En flot udsigt over byen fra toppen af Himeji Castle.

Himeji Castle Japan

Aftensol over Himeji Castle

En tur i Koko-En garden

Efter at havde besøgt slottet og nydt dens skønhed i aftensolen, rettede vi kursen mod den japanske indrettede have Koko-En garden, som er beliggende ved siden af slottet. Koko-En er en nyrigt indrettet have fra 1992. Haven er opdelt i ni separate have, designet i forskellige stilarter

Det flotteste view over Koko-en Garden

Et utrolig flot og idyllisk sted, som er nøje indrettet med trædesten, gangbroer, te huse, karper, store og små buske og træer i smukke efterårs farver, glinsende søer og små vandløb.

Næst efter de blomstrende kirsebær træer i foråret, må dette bestem være den næstbedste årstid at komme på. Billederne fortæller hvor smukt det var.

Koko-en garden Japan

Et lille kig ind i de forskellige japanske haver

Efter solen forsvandt i horisonten og mørket faldet på, hoppede vi med toget tilbage til vores værelse i Osaka, som vi har lejet hos en privat gennem ARIBNB.com, da selv billige hoteller i Japan er meget dyre.

Jason hed vores vært, som var der med sin kæreste. Vi spiste med dem til aften og fik en hyggelig snak. Jason er fra Australien, men har nu boet i Japan i 7 år, som kun var planlagt til at skulle være et år. Han arbejder her som engelsk lærer. Men han brænder for at rejse mere. En rigtig hyggeligt overnatning hos det gæstfrie par.

Sov godt fra de to rejselystne.