Fuji-Q Highland Park

Godmorgen! Ud af sengen kl 05, i dag bliver en vild og nøje planlagt dag!
Vi har brugt utrolig meget energi på at planlægge denne dag i mindste detalje, med en del læsning på nettet. Vi skal nemlig i forlystelsesparken Fuji-Q Highland som ligger tæt ved Mount Fuji.

Vi satsede og besluttede at det måtte blive dagen i dag, vi skulle besøge Fujiq Highland da vejret har en enorm betydning. Hvis der regner (som der har gjort alle dage her i Tokyo) lukker over halvdelen af parken ned, samtidig skal vi forlade parken kl 15 for at nå vores flyver, som letter kl 21.

Fuji-Q Highland park Japan

Indgangen til Fuji-Q Highland.

Vi besluttede selv at finde ud af offentlig transport dertil og tilbage igen, da dem der sad på kontoret med pakkeløsning til direkte bus frem og tilbage plus indgang, var lidt nogen klaphatte for at sige det mildt.

Parken åbner kl 09 og det er meget vigtigt, at vi er der så tæt på åbningstid som muligt, da vi skal have fat i Fast Trickets (“spring 2-3 timer over i køen billetter”), som befinder sig midt i parken og fåes kun i et meget begrænset antal til de forskellige forlystelser (fast trickets 58kr. Pr. Tur + indgangsbillet til parken). Så med 6 timer i forlystelsesparken, besluttede vi at det var pengene værd og efter alt det kø vi stod i, i Universal studio ville vi ikke kunne nå mere end max to forlystelser her i Fuji-Q Highland.

Mount Fuji Japan

Smukke Mount Fuji fra toget på vej mod Fuji-Q Higheland.

Dette er en af Japans mest populære forlystelsesparker! Fuji-Q Highland er bedst kendt for sin spændende rekord slående rutsjebaner. Parken stræber efter at være på forkant med forlystelseunderholdning, og åbner konstant nye forlystelser og attraktioner. Parken har nogle af Guinness World Record rutsjebaner. I øjeblikket har parken fire store rutsjebaner og et skrækindjagende gyserhuse.

Fujiyama:
Parkens centrale attraktion, var verdens højeste og hurtigste rutsjebane, da den åbnede i 1996, og den fortsætter med at rangere blandt de bedste coastere i verden.

Dodonpa:
(2001) er i øjeblikket den hurtigste rutschebane og verdens rekordindehaver for hurtigste acceleration fra 0 til 172km/t. på 1,8 sekund (den var desværre under restauration da vi besøgte parken).
Eejanaika:
(2006), en “4. dimension” rutschebane med sæder, som rotere under turen. Denne rutschebane har flest rotationer af enhver rutschebane. 14 gange roterede vognen omkring sig selv, samtidig med de mange loops man kommer igennem.

Takabisha:
(2011), er den stejleste rutschebane i verden, dropper i en vinkel på 121 grader.

Scary Labyrinth of Fear:
En så skrækindjagende oplevelse, at dem der våger sig derind er uden håb om at blive reddet og komme ud i live. Den længste og det mest uhyggelige hjemsøgte hus i historien! 900meter lang labyrint fordelt på to etager.

Mount Fuji Japan

Naturens skønhed Mount Fuji!

Vejret var smukt og klart her til morgen, så vi fik den skønne fornøjelse at kunne se smukke Mount Fuji da vi nærmede os parken, som ikke var muligt da vi besøgte Mount Fuji pga. det meget skyede vejr. Efter nøje planlægning med tog og flere skift, ankom vi tre timer senere til Fuji-Q Highland Park klokken 09:13. Herefter stormede vi som gale hen til billetlugen, købte indgangsbilletter og stormede videre ind i parken for at finde den lille biletluge til Fast Trickets. Ca. 20 mennesker stod foran i køen, så vi havde en god plads og vi fik de Fast Trickets vi skulle bruge. Vi var heldig at dem som ankom med bus kl 09:05 først skulle igennem en del butikker og gå et stykke, før de kom til billetlugen.

Nu kunne vi endelig slappe af med vores Fast Trickets i hus, til Fujiyama, Eejanaika, Takabisha og Scary Labyrinth of Fear!

Fuji-Q Highland park Japan

Eejanaika, den vildeste forlystelse!! Vi købte fire smukke eksemplarer af os skrigende/grinene igennem rutschebanen.

Vi startede ud med Parkens vildeste forlystelse Eejanaika, 4 dimensions rutchebanen! Hele turen forgik baglæns og startede med at vi blev kørt op i 76 meters højde, og ingen anelse havde om, hvad der nu ville ske! 1.153m lang var banen med en tophastighed på 126km/t og 14 loops omkring os selv, mens vognen stormede igennem den lange bane. ALDRIG har vi begge skreget/grinet så meget i så lang tid! Det var hele turen igennem som var vild, ikke kun starten som nogen rutsjebaner. Det var det VILDESTE!! Uden tvivle den fedeste rutsjebane vi begge nogenside har prøvet og nok også kommer til at prøve i følge tripadvisor i hvertfald.

Bare den her tur var alt besværet/undersøgelsen/pengene værd! Og vi sprang over tre timers ventetid over for ca. 100kr. med vores Fast Trickets. Efter lidt ro i maven og en god is, var vi klar til endnu en rutschebane tur.

Sindsyg stejle Takabisha!

Nu går det ned af, meget stejlt ned af! Den næste forlystelse vi skal prøve er Takabisha. Den stejlestes rutschebane i verden, med et drop på 121 grader! Turen startede med lidt sjove bakker i mørke, hvor vi herefter blev kørt ud i lyset og hejst LODRET op til toppen af rutsjebanen, hvor det herefter går 121 grader ned! Det var vildt nok bare i sig selv at kører lodret op til toppen. Men så herefter ikke bare at blive kørt ud over, men hænge ude på spidsen så vi faktisk ikke kunne se skinnerne, fordi de buer ind ad i 121 grader. Tilgængel kunne vi se Mount Fuji ligeså tydeligt “Klik” og så blev vognen sluppet. Det var så fedt og kuldgysende at hænge der og blive skubbet ud over.

Smuk frokost udsigt!

Endnu en rigtig fed tur! Nu skal der ro på maven igen, inden vi skal opleve vores livs mest uhyggelige minutter i Scary Labyrinth of Fear! Vi gik ud af parken, med et stempel på hånden for at finde lidt billigere mad. Her stødte vi på et lækkert bageri og nød vores lunede pølsehorn, med denne smukke udsigt over Mount Fuji, næsten som var det malet på himlen.

Nu begyndte pulsen langsom at stige, i takt med at vi nærmede os Scary Labyrinth of Fear! Udefra kunne vi høre folk løbe rundt og skrige. Piger kom grædende ud af gyserhuset, fyrene kom ud med koldsved løbene ned at nakken. Nu begyndte spændingen for alvor at melde sig!

Fuji-Q Highland park Japan

Kommer vi mon ud i live!?? Det hjemsøgte hospital.

Vi startede med at se en film om gyser huset, at det nu er et nedlagt hospital med zombier gående omkring. DET VAR SÅ SINDSYGT “UHYGGELIG” alle de chok vi konstant fik, råbene og skrigene igennem den 900meter lange, mørkebelagte labyrint var sindsyg og vi blev kun udstyret med en utrolig dårlig lommelygte. Uhyggelige lyde, voksdukker og levende ansatte klædt ud, til at springe frem og skræmme en. Vi lærte hurtig, at når vi gik på trapper ville der ikke ske noget, men hver gang vi kom til et lidt åbent stykke hvor vi havde mulighed for at løbe, var det 100% sikkert, at nu bliver vi skræmt for hvid og sans.

Specielt et åbent stykke på ca. 70 meter var sindsygt! Aldrig har vi løbet så stærkt med en zombi i hælene på os og uhyggelige lyde i mørket. Omkring 600/700 meter inde i labyrinten, stod en ansat ved en blå oplyst lampe og tog vores lommelygter. Phuu.. Så var det nok overstået. TRO OM IGEN. I mørke med meget lidt dunkel belysning skulle vi nu bevæge os de sidste 200/300 meter ud af labyrinten. Efter at være skræmt for hvid og sans, skreget og grint kom vi nu til en lang, bred mørk gang. 1 2 3 LØB!! Vi spurtede alt hvad vi kunne igennem gangen hvor zombier løb efter os. Med raket fart røg vi ud i lyset igennem sorte plastik lameller, til alles fornøjelse, som stod og ventede i køen. Med pulsen bankene og sveden dryppende, kunne vi nu ånde ud. Vi må have forbrændt sindsyg mange kalorier på de 900meter! Turen igennem hospitalet løbene og snigende tog os godt 17 minutter.

Scary Labyrinth of Fear var noget af det vildeste i den genre vi nogensinde har oplevet. Det er nogen hardcore mennesker i gyserfilm 🙂 Vi satte os lidt og kølede ned, inden vi begav os hen til den sidst vilde forlystelse Fujiyama.

Fujiyama

Fujiyama “King of coasters” Med en længde på 2.045 meter, en tophastighed på 130 km/t. drop på 70 meter og maksimum højde på 79 meter. Det var den vildeste udsigt vi fik over parken da vi kom helt op til toppen, med sommerfugle i maven. Endnu en sjov forlystelse. Men intet slår den første vi prøvede Eejanaika 4 demensions rutsjebanen!

Den sidste forlystelse Nagashimasuka. Sjov mini riverrafting tur.

Nu var der en god time til vi skulle tilbage med toget, til Shinjuku station, hvor vi havde låst vores bagage inde, klar til at tage toget direkte til lufthavnen. Så vi kunne lige nå en ekstra lille vandforlystelse, hvor vi selvfølgelig blev gennemblødte. Men det var nu meget hyggeligt og sjovt.

Japan lufthavn

Farvel Japan! Nogen dansker kunne lære lidt af de overdisiplineret høflige japaner. Simon scorede sig 4 sæder i flyveren mod Kuala Lumpur og Stefanie tog “VIP” sæderne i Kuala Lumpur lufthavn inden vi skulle skifte fly.

Nu satte vi snuden mod lufthavnen i Tokyo og en lang flyvetur mod Vietnam. En direkte flyver fra Japan til Vietnam kostede over 5000kr og ville ca. tage 4-5 timer. Her besluttede vi at tage en omvej, som kunne sparer os lidt penge. Turen ville nu tage omkring 7 timer til Kuala Lumpur, hvor vi skulle vente i 4 timer, på den næste flyver til Vietnam med en flyvetid på 3-4 timer. Ved denne omvej sparede vi omkring 2500kr pr. mand.

Nu skal vi have en noget sol og varme! Hej Vietnam!