Den Kinesiske Mur

Backpacker livet Den Kinesiske Mur Beijing

Kl 08:30 kom vores kinesiske, engelsktalende guide Peter og hentede os til vores trekking tur til Den Kinesiske Mur. Dette er ikke en normal “ind i stor turistbus, kør direkte til stor turist indgang til Den Kinesiske Mur tur” Nej, den her tur var meget mere oplevelsesrig!

Vi skulle tage ca. fire timers offentlig transport, med ca. fire busskift under vejs.
Glo på en, det gør kineserne! Det ligger de bestemt ikke skjul på.
Endelig fremme! Helt oppe ved bjerget, hvor en del af Den Kinesiske Mur snor sig så smukt på toppen. Flot, dejligt vejr var vi heldige med. Smocken er forsvundet lidt, solen skinner og omkring 18 grader. Vi kan godt mærke at her er lidt køligere, eftersom vi er kommet højre op.

Det er med at have tungen lige i munden, for det går stejlt ned ad!

Vi skal have en enkelt overnatning her ved en lokal familie, som lejer små værelser ud. Efter at have smidt vores bagage, fik vi en god omgang lækker frokost, som udlejeren lavede til os. En rigtig sød lille rund kineser dame med et skønt bredt smil. Peter var god til at få os til at tømme tallerknerne, da dette vil gøre husmoderen glad. Så det gjorde Simon selvfølgelig og dejligt smagte det. De laver så god mad her i Kina!

The Great Wall - beautiful Danish Meat

Efter en lille lur og maden var faldet på plads, skulle vi ud på vores trekking tur op ad bjerget til Den Kinesiske Mur. 1 1/2 time tog det til toppen. Vi gik af små lokale stier med stigninger de færreste ikke motionister vil kunne klarer. Ingen turister og udsigten blev bare bedre og bedre! Billederne taler næsten for sig selv!

Vores hemmelige trekking sti op til "The Great Wall"

Vores hemmelige trekking sti op til “The Great Wall”

Da vi kom helt op til muren, kunne vi klatre over et sted så vi kunne komme op at stå og gå på Muren. Det var en rigtig fed oplevelse og sikke et byggeri! Kæmpe sten, stejle uendelige mange trapper og smuk udsigt ud over Muren, som snor sig ud i horisonten.

Udsigt fra en af de øverste vagttårne

Lidt længere nede af muren, kravlede vi over igen og trekker tilbage til vores værelse inden solnedgang. På vej tilbage til vores rum hos den lokale familie, fik vi en god snak med Peter om alt mellem himmel og jord. Han er den første kineser vi har kunne føre en samtale med. Vi aftalte at han ville bestille nogen billetter til et kinesisk akrobat show, til når vi kommer tilbage til Beijing centrum i morgen, som vi kunne se sammen.

Skøn aftensmad serveret af udlejeren igen og en dejlig utrolig sød rødvin til deling mellem os tre. Med godt fyldte maver og trætte ben, gik vi tidligt i seng, da temperaturen faldt hurtig.

Aftenmad ude i det fri sammen med Peter

Godnat fra os her ved Den Kinesiske Mur.